torsdag 16 april 2009

Gå långsamt

Ett av dom tips jag tog till mig mest av min vän var en övning han hade gjort där han inte fick gå om någon när han gick. Jag hade väldigt svårt för det först och blev nog lite stressad av att gå långsamt till en början, men med några små undantagsregler så lyckades jag ändå ganska snart vänja mig vid att strosa på vägen till jobbet.

Undantagen var att jag inte behövde gå långsammare än barn/barnfamiljer och äldre. Fanns det någon extremt långsam typ som inte föll inom dom ramarna hände det att jag tillät mig gå om ändå, men för det mesta höll jag mig till reglerna.

Det blev påtagligt vad stressade folk är när dom går då jag ofta blev omgången och oftast fick hålla mitt eget tempo eftersom folk omkring ändå rusade. Jag försökte dock att gå långsamt även om jag inte hade någon jag inte fick gå om, vilket var ett tempo jag lärde mig just av att inte gå om.

En liten nackdel med tekniken är att man ibland kan känna sig lite som en stalker, men jag har i alla fall aldrig blivit konfronterad av den framför!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar